h1

Despre participarea mea la CM 2012

noiembrie 14, 2012

Viata,Destinul ,Sansa  …in general sunt notiuni  greu de inteles si de-a lungul vremii multi au incercat sa le gaseasca o definire dupa perceptia proprie.

Opinia mea formata dupa scrierile lui Omar Khayam :

Un joc de sah e viata. Destinul singur joaca.
Iar noi suntem pionii. Vrând de urât sa-i treaca,
Ne muta, ne opreste, un timp ne muta înca
Si apoi în cutia neantului ne-arunca.

ar fi ca intr -adevar  cum spunea Felix  Baumgartner :pentru a putea vedea cat de mici si neinsemnati suntem trebuie sa urcam foarte sus …

Eu nu pot ca si el insa urca cu un balon dar am incercat sa o fac prin mutari de sah.

Fiecare mutare ( pas de Everest sau metru cu balonul spre Stratosfera) se face doar prin pasiune ,efort si daruire…Au existat „ghizi” …carora le multumesc acum … au existat pietricele de care m-am impiedicat ( niciodata nu ne impiedicam de munti nu-i asa? ) si a existat mereu o cupa de SUCCES.Fiecare picatura din ea a avut un pret si are un pret si sper ca  si cei tineri sa inteleaga asta .

Pietricica campionatului mondial recent incheiat pentru mine in mod paradoxal am fost eu .Am terminat un meci egal dar am fost eliminata datorita propriei mele alegeri de a avea albul in ultima partida Armaghedon.Albul trebuia sa castige ca sa treaca in turul urmator .

Partidele sahului practic sau cele de sah rapid au tinut balanta in echilibru intre mine si campioana Ucrainei .

Nici sahul blitz de 10 min sau 5 min nu ne -au departajat caci dupa ce castigam prima partida abordam un joc mult prea pasiv pentru a obtine remiza mult dorita .Aici balanta a inclinat in favoarea ei caci spre deosebire de mine ..cu ea era o intreaga delegatie de antrenori si suporteri prezenti iar spre stupefactia mea chiar si arbitrul partidei finale era prietenul ei .Am incercat sa suplinesc acest handicap prin intemediul messengerului dar cum intre partidele de departaj erau doar 10 minute iar sala de analiza era la parter ,cum aparatura electronica nu era permisa in Academie evident nu a functionat cu succes.

Ceea ce e pozitiv din aceasta experienta (exista asa ceva o sa va intrebati? )  este faptul ca nu am fost depasita ca si rezistenta fizica cum s-a intamplat in 2010 in confruntarea primului tur cu Scripcenko ,desi era o oarecare diferenta de varsta iar un maraton de 7 partide de asemenea tensiune intr o dupa amiaza …

Ai pierdut continua … ai castigat continua … ce te faci insa la un meci nul ?asta nu ni s -a spus …inca 🙂

Eu imi permit sa spun acum dupa 2 nopti nedormite si intre 4 avioane si 4 meridiane 🙂  ca atunci cand ai un VIS si crezi in el trebuie sa te ridici si sa incerci sa -l aduci in REAl…

si am reusit sa fac un MAT pe tabla ieri …deci a functionat

MAT adversarilor !

🙂

14 comentarii

  1. Daca la sah se mai poate invoca sansa sau destinul, in matematica lucrurile sunt mult mai stricte. „Cristina Foisor a pierdut la egalitate” – ceva nu este in regula aici. Tot asa cum ar fi fost si un „castig la egalitate”. Se rasuceste in mormant Fischer.


  2. […] 1.Khanty-Mansiysk gazduieste, in perioada 09.11.2012-03.12.2012, Campionatul Mondial Feminin Individual, care a adus la start 64 de participante. Printre acestea s-a aflat si MI Cristina Foisor, care, din pacate, a fost eliminata (desi a terminat la egalitate confruntarea cu Mariya Muzychuk) terminand remiza ultima partida disputata in sistem “Armaggedon”, ea alegand piesele albe (si trebuind astfel sa castige pentru a se califica). Cristina, careia sahul romanesc ii datoreaza atatea, se intoarce acasa cu fruntea sus (va recomand sa cititi articolul ei cu privire la acest Campionat Mondial: https://foisorchess.wordpress.com/2012/11/14/despre-participarea-mea-la-cm-2012). […]


  3. Asta este .Un egal fara noroc!
    Sa privim inainte!


  4. Tot respectul pentru prestatia Dvs. din acest prim tur al Mondialului 2012…
    Inca odata ati reprezentat cu cinste sahul romanesc peste hotare! Intr-adevar, sahul romanesc va datoreaza mult… dar oare ce va poate da?
    Multumim doamna Cristina!


  5. 🙂 am citit de curand o replica ce se potriveste perfect ca raspuns intrebarii tale Nelu : ….Eu n-am cerut sa fiu roman! am avut noroc. 🙂


  6. Da doamna Cristina, foarte simpatica replica…
    Asadar, putem sa ne consideram cu totii foarte norocosi…


  7. Felicitari pentru toate reusitele care te-au adus in situatia de a lupta la acest nivel. Am si eu o fetita de 9 ani care practica cu real succes sahul de performanta , pe nume Ana-Maria , care as vrea sa iti calce pe urme.


    • 🙂 multumesc si ii doresc fiicei tale ca Visul ei sa depaseasca in realitate… visul meu 🙂


  8. Asa cum spuneam, de multe ori nu e suficient sa dai tot ce e mai bun din tine, e nevoie si de putin noroc. Din pacate, de aceasta data el v-a ocolit. Speram sa n-o faca la editia urmatoare. Mult succes in confruntarile viitoare!


  9. …tot ce nu ne …omoara ne intareste ! 🙂 Nimic nu este intamplator si doar noi decidem daca privim partea goala a paharului si alegem sa fim Victime sau partea plina devenind VICTORIOSI! Ieri pe drumul de intoarcere am citit ( nimic nu este intamplator nu? ) intr unul din cele 4 avioane ( nimanui nu i s-a parut ciudat pana acum ca tot mentonez nr avioanelor? 🙂 )un interviu cu marele Arthur Rubinstein care spunea cam asa: ca sa fii fericit in viata trebuie sa scoti din vocabularul propriu cuvantul „daca ” Aceasta deoarece te face sa alegi mereu calea usoara a neimplinirilor si varianta virtuala a vietii pe care o ai in prezent… Cu siguranta eu aleg si asta este o asigurare 🙂 …butoiul plin al …Toamnei 🙂


  10. Faptul ca ati ajuns acolo si ati pierdut la „penalty”-uri este in sine o victorie. Stiu ca vor fi critici care vor spune: „mereu asa zic romanii, ca gasesc partea buna dintr-o infrangere”, insa eu gasesc partea buna dintr-o „eliminare”. Imi dau seama cat de greu este sa va luati la „tranta” cu mai tineri, cu mai multe posibilitati decat ce avem noi, hai sa recunoastem asta este realitatea, si cu trecerea anilor devine din ce in ce mai greu. Insa… dumneavoastra reusiti, si ce e cel mai important este ca… „sunteti acolo”. Mereu va vad in elita sahului feminin mondial, de ani buni, si avand si eu o fiica sahista, pardon amatoare de sah care incearca cel putin pana la 18 ani sa practice sahul, imi dau seama cate renuntari aduce acest lucru intr-o viata, si cat de dificil este sa fii femeie jucatoare de sah de succes. Va urez toate cele bune si sper sa va vedem de cat mai multe ori acolo la aceste eliminatorii, indiferent de rezultat, sa ne bucuram de prezenta dumneavoastra.
    Felicitari!!!


  11. Ne mandrim cu dvs. Va tinem pumnii la toate competitiile la care participati, atat eu cat si baiatul meu, sahist in devenire (are 9 ani). Sahul, uneori, este un sport nedrept. A constatat-o pana si un copil de 9 ani. Dar trebuie sa mergem inainte. Pacat ca in Romania nu se acorda atentia cuvenita acestui sport. Poate ca in viitor lucrurile se vor schimba. Mult succes in continuare!


  12. Rezultatul este remarcabil si toti trebuie sa-i multumim Cristinei pentru aportul adus la pozitia mai mult decat meritorie pe care o ocupa (inca) in lume sahul feminin romanesc.

    Paritzelul


  13. …apreciez …ecourile voastre 🙂 si asta imi da …cumva forta sa continui .Va multumesc ! 🙂



Lasă un comentariu