h1

1 Decembrie -La multi ani Romania!

Decembrie 1, 2015

“Nu întreba ce poate face ţara pentru tine, ci întreabă ce poţi face tu pentru ea”

am ales sa incep asa acest articol  nu din dorinta de a polemiza asupra identitatii celui ce ar fi rostit aceasta fraza pentru prima oara ci din dorinta de a impartasi cu voi ganduri despre (si in )aceasta zi a romanior de pretutindeni.

Prin natura profesiei mele calatoresc foarte mult.Uneori ajung sa ma intreb daca nu cumva mai mult timp din viata mea am fost pe drumuri intre 2 turnee,intre doua locatii,intre doua partide(de sah evident) decat acasa.

Toata acesta perpetua miscare mi-a imbogatit cred perceptia asupra evolutiei noastre ca romani.In ultima vreme oriunde m-au dus turneele ,Gibraltar,Roma,Niagara,India,Islanda,Montreal,Singapore …am intalnit romani.Fiecare dintre ei cu povestea proprie desi motivatia  este comuna:dificultatea ca sa nu spun imposibilitatea de a se realiza acasa in tara de origine.Si acest lucru nu poate decat sa doara.Inevitabil apare  intrebarea de ce Romania este ca un magnet ce indeparteaza valorile si promoveaza orice altceva?

Cred ca 1 Decembrie al mileniului 3 ar trebui sa fie nu neaparat un prilej de sarbatoare ci mai degraba un prilej de reflectie asupra identitatii noastre de roman.Mai cred ca imnul national ar trebui ascultat mai des de catre fiecare dintre cei ce se simt romani ,si mai ales cred ca fiecare dintre noi ,pe patratica sa de activitate poate completa gigantul puzzle de pe mapamond astfel incat imaginea Romaniei sa corespunda frumusetii ,bunatatii ,bogatiei,spiritualitatii ,traditiei,culturii,ospitalitatii cu care am fost binecuvantati ca natie.

;

Lasă un răspuns

