Archive for 1 aprilie 2012

h1

Aniversarea blogului 1 Aprilie 2009-1 Aprilie 2012

aprilie 1, 2012

a fost odata un …1 Aprilie 2009 … asa ar putea incepe povestea blogului foisorchess

o zi ca oricare alta dar care pentru mine  a fost speciala si va ramane punct de referinta din diverse motive.

Ca orice naratiune si aceasta poveste se bucura de personaje ,de intamplari vesele sau mai putin ,de intrigi (din pacate)  si mai ales de mutari ..

Am incercat prin acest blog o forma de comunicare intre profesionisti si pasionati  de sah in limbajul comun al …mutarilor

Noi sahistii suntem o familie aparte in peisajul societatii si putini din afara noastra ne pot intelege cu adevarat( uneori trebuie sa  admitem ca nici noi nu reusim in totalitate 🙂  )

Cand ma gandeam la blog la inceput il imaginam in 2 forme:

ca un brad de Craciun unde fiecare membru isi aduce „globul” ca o minima contributie la impodobirea sa

sau ca la un imens parc de relaxare unde lasam grijile la intrare si doar respiram si ne bucuram de frumosul ce ne inconjoara prin combinatii nemuritoare,studii geniale sau pur si simplu rezultate exceptionale

Acum dupa 3 ani pot spune ca vizualizez  putin diferit blogul .Recunosc au fost momente  de confuzie , de indoiala chiar in care ma intrebam :de ce investesc atata munca.timp si energie ?Ce asteptari am?care este telul?

Vazand peste 150 de mii de vizualizari in 3 ani din 102 tari primeam macar statistic un raspuns 🙂

admit ca nu ma multumea intotdeauna.

Uneori trebuie sa sapi adanc  ca sa gasesti comori alteori sunt  munti in fata noastra ce nu -i putem vedea asa cum o furnica in fata unui elefant  probabil se intreaba ;am ajuns la capatul Lumii?

E simplu si totusi complicat dar am inteles de curand( niciodata nu este prea tarziu  🙂  ) ca trebuie sa ai curajul sa -ti asumi atat „mutarile ” vietii cat si „visurile ei:

am sa dau raspunsul in versuri pentru cei ce stiu „citi”printre randuri

Prizoniera in turnul de fildes

Atunci cand fac cate o fapta buna,
Imi place sa-mi imaginez,
Ca am mai pus o caramida
La Turnuul de Fildes ce mi-am propus sa il creez.

             De ce sa il creez?E simplu!
             Acolo vreau sa imi pastrez
             Toate momentele frumoase
             Ce-am strans in viata transparenta
                         Dar totusi atat de plina de mister!

Astfel in clipele de indoiala
De dubii,de restriste sau de dor,
Sa pot avea un loc al meu,refugiu
De unde ,forta sa continui,
         Sa pot sa o captez usor.

             Constructia e aproape terminata
              Dar in final nu pot sa nu ma-ntreb,
              Cum as putea sa cred ca e stabila?   
              Cu doar un suflet singur
                       Si mai ales stingher.

A fi doar unul singur intr-o lume
Oricat de buna si frumoasa ar fi ea
E ca si cum te-ai exila in ceruri
Si prizoniera-n propriul Turn de Fildes
              Sincer nu cred ca mi-ar placea.

             De-aceea cred ca voi modifica ideea
             Si-n locul unui Turn pustiu
             Voi construi o Rampa de Lansare
             Pentru ca libera ca pasarile cerului sa fiu!

 
                                                                                           

LA MULTI ANI !  tuturor celor care sunt … pe rampa de lansare 🙂

1,2,3….                    

h1

Gluma lui Carlsen

aprilie 1, 2012

negrul muta

ultima mutare a fost T4e1 si a fost pe loc „taxata”de negru….cum?

h1

Greselile altora

aprilie 1, 2012

 Uitam usor greselile noastre cand ele nu sunt stiute decat de noi.
(Francois De La Rochefoucauld)

 

albul muta

Korcinoi jucand Tda1 a ratat un mat  😦

h1

Ajutorul …calului alb

aprilie 1, 2012

negrul muta